- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 weken, 6 dagen geleden door
Klaas Stuive.
-
AuteurBerichten
-
juni 11, 2026 om 8:07 am #809
admin
SleutelbeheerderDeel een houding, ademtechniek, observatie of innerlijke verschuiving die op dit moment aandacht vraagt in jouw beoefening.
juni 17, 2026 om 4:16 pm #952Martijn Wijma
DeelnemerIk werk aan mijn asanas
juni 17, 2026 om 4:17 pm #953Klaas Stuive
DeelnemerHeb je gedacht aan Surya Bedhana?
juni 17, 2026 om 4:17 pm #954Fulco Houtveen
DeelnemerIk ben bezig om verschillende stromingen, waaronder de yoga, te integreren in een leiderschapsprogramma
juni 17, 2026 om 4:18 pm #955Fulco Houtveen
DeelnemerNee, nog niet. Goed dat je dit aanstipt!
juli 2, 2026 om 5:54 pm #1004Klaas Stuive
DeelnemerIk beoefen deze week de Bhagavad Gita en kom er achter dat het ego van Arjuna in strijd is met zich zelf. Hij heeft een conflict met individuele dharma hij als mens), sociale dharma (zijn beroep als krijger) en universele dharma (de komische waarheid). Nu kan ik mij zelf daarin beter plaatsen, ook vanuit mijn eigen leven!
juli 10, 2026 om 12:22 pm #1103Joyce Heijkoop
DeelnemerIk beoefen sinds 2003 Yoga en geeft sinds 2009 les. Helaas heb nu fysieke klachten waardoor ik mijn oefeningen moet aanpassen. Nu tijdens het lesgeven niet meer te actief maar meer ondersteunden bij de houdingen aan deelnemers.
Sinds deze week studieboeken weer ter hand en ben ik de Yoga sutra”s van Patanjali aan het bestuderen en dagelijks een stroke uit de Bagavad Gita. Dit helpt mij mijn nieuwe situatie te accepteren en mee leren om te gaan.
Mijn ego is groter dan mijn kunnen dus een proces van leren en acepteren.juli 11, 2026 om 1:23 pm #1104Klaas Stuive
DeelnemerHoi Joyce, namasté en hari OM. we zullen moeten accepteren dat we ouder worden en op een gegeven moment niet alle houdingen meer kunnen uitvoeren. Dat geldt ook voor mij. Echter door je ervaring van betekenis van een houding kun je iemand ook ondersteunen bij het aannemen van een houding. Rinus Michels kon op die leeftijd ook niet meer voetballer, maar hij was de beste trainer die wij hebben gekend. Hij was perfect op de hoogte van tactiek en wist zijn spelers te motiveren. Jij als yogadocent heb al 16 jaar ervaring opgedaan. Je kunt op alle vlakken van de yoga: fysiek, subtiel en geestelijk grote betekenis hebben. Fris je geheugen komende vakantie op met de yogasutra’s van Patañjali en Bhagavad Gita. Kijk ook eens in de bibliotheek, van de Academie naar ANU Gita, het vervolg op BG, maar concreter. Om shanti, shanti, shanti. Klaas
juli 12, 2026 om 10:04 am #1105Joyce Heijkoop
DeelnemerHoi Klaas
Dank je wel voor je reactie. Ik ga daarmee verder aan de slag (yoga sutra’s en de BG.
Ik zou graag gebruik willen maken van de Bibliotheek maar helaas heb ik drie maal geprobeerd een wachtwoord aan te maken maar het lukt mij niet om in de bibliotheek te komen.
Heb je een idee hoe het komt?
Namaste Joycejuli 13, 2026 om 9:21 am #1106Klaas Stuive
DeelnemerHoi Joyce, Je moet je eerst registreren: gebruikersnaam – emailadres. Naam, achternaam email (opnieuw), wachtwoord: lengte of acht karakters, herhaling wachtwoord. Dan ben je geregistreerd. Ga daarna naar inloggen: dat gaat via emailadres en je wachtwoord. Succes. Lukt dit niet dan ga ik Martijn vragen, onze beheerder.
juli 13, 2026 om 9:39 am #1107Klaas Stuive
DeelnemerLaat even voor iedereen duidelijk zijn de bibliotheek en videotheek van de Academie Raja Yoga Nederland is alleen beschikbaar voor studenten en oud-studenten.
juli 13, 2026 om 12:43 pm #1108Joyce Heijkoop
DeelnemerHoi Klaas
het lukt mij niet. Ik kan mij niet laten registeren omdat ik al geregistreerd ben. Maar wil ik naar de Bibliotheek dan geeft het aan dat het wachtwoord niet klopt.
Via yogaloge heb ik mij aangemeld met een wachtwoord maar via bibliotheek lukt het niet dan wordt aangegeven dat ik al een wachtwoord heb.
Misschien dat Martijn mij kan helpen!juli 14, 2026 om 12:58 pm #1109Joyce Heijkoop
DeelnemerHoi Klaas
Ik ben geregistreerd echter ik kom niet in de Bibliotheek omdat ik met vele malen een wachtwoord te hebben geprobeerd bericht krijgt dat mijn wachtwoord en email adres niet kloppen en ik een andere email moet geven.
Ik geef het op.Mijn vraag is om het boek die je aanbevolen hebt ANU Gita van jou te kopen.
Is dit mogelijk?
Ik verneem van je mijn vraag.
Namaste Joycejuli 17, 2026 om 2:40 pm #1110Klaas Stuive
DeelnemerPer post opgestuurd.
juli 22, 2026 om 4:09 pm #1112Joyce Heijkoop
DeelnemerHoi Klaas
ik heb het boek gisteren ontvangen. Bedankt.
fijne avond.
Namasté Joyce -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.